Myriam werkt al 15 jaar bij Groep LAC-Verschaeren en is toevallig in de rol van verkoopster beland. Dat ze af en toe meer psycholoog is dan autoverkoopster, neemt ze er graag bij. En de klant? “Die is gewoon deel van onze familie.”

“Ik heb zowat alle functies doorlopen, van auto’s en showrooms poetsen naar de breng- en haalservice. Op een bepaald moment zaten ze zonder extra verkoper en hebben ze mij ‘erin gegooid’. Dat verliep in het begin niet heel vlot en ik dacht ook dat dit maar tijdelijk ging zijn. Maar na 2 maanden kreeg ik de smaak te pakken en ben ik gebleven. Ondertussen mag ik toch al 7 jaar auto’s verkopen en ben ik heel blij dat ik toen die stap gezet heb.”

“De bevestiging dat ik het kon, deed wat met mij”

“Als ik zo terugblik, zal ik nooit het moment vergeten dat ik mijn eerste wagen, een Skoda Karoq, verkocht. Ik was maar net begonnen en de bevestiging dat ik het kon, deed wel wat met mij. Bovendien komt de klant aan wie ik toen verkocht nog regelmatig ‘ne goeiendag’ zeggen en dat is waarvoor we het doen.”

Deel van de familie

“Dat klantencontact en vooral het persoonlijk contact met de mensen is bij Groep LAC-Verschaeren heel belangrijk. Wij blijven de garage van vroeger waar iedereen kan binnenstappen en waar elke klant gelijk is. Ik ben ook geen verkoopster die uit de hoogte doet, ik ben gewoon Myriam en doe me niet anders voor dan ik ben. Dat is wat de klanten appreciëren. Hier zijn ze geen nummer maar deel van de familie.”

“Er zijn klanten die binnenspringen om gewoon een babbeltje te komen doen. Dan komen ze vertellen wat er thuis gebeurd is of wat ze hebben meegemaakt. Maar evengoed frustraties zoals de levertermijnen die tijdens de corona werden uitgesteld. Ik luister dan naar hen en probeer samen met hen een oplossing te zoeken. Er zijn al veel verhalen verteld aan mijn bureau, maar dat is fijn. Dat betekent dat mensen je vertrouwen.”

Meet Myriam

“Het persoonlijk contact maakt de band met de klanten enorm sterk”

“Ik ben soms meer psycholoog dan autoverkoopster maar dat persoonlijk contact maakt onze band met de klanten net zo sterk. Bovendien haal ik hier zelf ook heel veel kracht uit. Niet alleen dat persoonlijk contact maar ook dat klanten tevreden zijn, geeft mij enorm veel voldoening. Af en toe krijgen we dan een kleine attentie, zoals dit kaartje van een klant die heel tevreden was over onze uitleg en service. Klant is bij ons koning en we doen er alles aan om hen zo goed mogelijk te begeleiden. De appreciatie en dankbaarheid die we krijgen, is het mooiste aan mijn job. Ik hoop dan ook dat ik dit nog lang mag doen.”

Leer ons volledige team kennen

Waar onze familie jouw familie leert kennen. Bij Groep LAC-Verschaeren sta jij als klant centraal. Lees de verhalen van onze mensen en vertrouw net als 18.196 andere klanten op het team van Groep LAC-Verschaeren!

#MeetOnsTeam